söndag 19 januari 2014

pris! medaljer!

Igår var någon slags topp fem-dag tror jag minsann! Började med att vakna kvart över åtta ihopslingrad med G, kissa på en sticka eftersom jag var tre-fem dagar sen, och efter fem ångestskälvande minuter få veta att jag inte var gravid. Firade detta med att hångla, somna om, sova till tolv, och inte lämna sängen annat än för lunch. 

Klockan tre klädde jag på mig mjuka kläder, gick till radion och förberedde ett litet prisutdelartal, eftersom Studentradiopriset gick av staplen på kvällen och jag hade fått äran att dela ut priset till Årets Bästa Nöjesprogram. Sen hem, snabbstäda och snabbduscha medan VS hade ångest för ett halvdant festligg med LL dagen innan på AWs födelsedagsfest (jag visste väl det när jag gick därifrån!), och så kom EA och SS hem till mig för att dricka ett glas vin innan vi begav oss till Smålands. Jag hade jätteroligt, och som kronan på verket blev vi inte bara nominerade utan VANN Årets Bästa Kulturprogram! Med en så jävla fin motivering av Kim Veerabuthroo Nordberg! Som sa att han tyckte att det borde finnas plats för oss på såväl P3 som P1s kulturredaktion i framtiden! 

Vinst- (och vin-)rusiga i kroppen dansade vi till klockan ett, sen gick vi till radion för efterfest. Ungefär då drabbades jag av extrem trötthet, förmodligen pga så lite sömn de senaste dagarna, och kvart i två gick jag hem. När jag kom hem hade min kropp den goda smaken att börja fungera medelst mens, så den sista lilla rädslan försvann också. Så JÄVLA bra dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar