söndag 6 oktober 2013

(1 oktober)

Vet inte var jag ska ta vägen. Satt och läste en text i institutionskorridoren, en sån som måste vara kvar i närheten, när Gs klass kom ut ur salen. Hörde honom kallprata med den där störiga killen som MH hatar ett tag, och sen kom han fram till mig. Vi pratade lite om helgen och så ("Jag hörde att du träffat MB" med ett brett leende i rösten) och sen, innan han skulle gå in, sa han "Vet du vad jag gjorde igår? Jag gjorde slut med min tjej" och jag svimmade nästan. Våra blickar sögs fast i varandra och jag fick svårt att komma ihåg hur man gör när man andas. När han slutade frågade jag om han ville göra mig sällskap till eko, så vi gick dit och det var lätt och roligt att prata som vanligt med hela mitt inre skälvde. Vid dörren till radion sa han att han vill träffa mig någon dag i veckan. Jag ställde mig på tå och kysste honom försiktigt, sen vände jag mig om och började låsa cykeln. "Jaha okej det där var ju inte alls... Men kom hit" och så kysstes vi lite till och sen gick han. Ojojoj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar