söndag 6 oktober 2013

(13 september)

Idag ska inget dumt hända, bestämmer jag, och klär ut mig till vintern hemma hos EA och vi blir sena iväg som vanligt och när vi kommer fram till Stora Torget är han den enda jag ser. Nej förresten, jag ljuger; jag ser och registrerar att SM är där och jag säger hej är det bra roligt att ses och sen går jag fram till G och ger honom en kram, fast jag inte borde, men jag kan inte låta bli riktigt. Sen går det två och en halv timme av skattjakt med vårt lag och det är inte så himla roligt och det är faktiskt ganska kallt och jag dricker raskt. När vi kommer fram till Flogsta är jag redan lite fnissig. Vi pratar lite men jag går därifrån för att köra fadderbeerpong. EA viskar i mitt öra att SM inte kan sluta titta på mig och jag känner inte mer än ett svagt, svagt sug i mellangärdet. Vi förlorar och jag börjar bli full, jag och EA dricker jättestarka drinkar och försöker vara bra faddrar och sen plötsligt så står jag där med honom igen. Och allt är jätteroligt så klart. Vi pratar om allt och skrattar och han berättar hur han gjort sin dödsätarmantel (lakan! säkerhetsnål! en sån där plastpryl som man stänger plastpåsar med!) och jag blinkar med långa långa silverögonfransar. Därifrån går det självfallet inte att byta riktning utan det bara eskalerar, vi ser varandra djupt djupt i ögonen med liggblickarna och han viskar att han vill knulla mig. Flera gånger. Alla märker, eller vadå alla, alla bryr sig väl så klart inte, men de som gör det ser hur vi försvinner ut på djupare och djupare vatten. Vi står på balkongen, alla andra är inne, och vi röker alldeles för många cigaretter och han tar på mig, hans händer är runt min midja min rumpa mina bröst och vi har så uppenbart passerat gränsen för länge sen. "Du vet att jag på riktigt tänker på att göra slut med min tjej bara för att få kyssa dig." AF är där och jag hade i mitt stilla sinne tänkt gå hem till honom och ligga men jag vet att det kommer inte hända för allt jag kan tänka på är Gs intensiva blick och hur det skulle kännas att ligga under honom. När klockan är kvart över tre säger han att han ska gå och undrar om vi ska ta sällskap. Efter fem minuter går jag ner och det är så fruktansvärt filmiskt, när han står i nattmörkret och upplyses bakifrån av en gatlykta i sin himla mantel. Så vi går och jag kommer inte riktigt ihåg men jag tror att vi håller oss i skinnet. När vi står utanför min port säger jag "Om jag bjöd upp dig på te, som i att dricka te, inte ligga, så skulle du ändå säga nej va?" och han nickar. Jag gör mig redo att gå upp när han ändrar sig. Så han följer med mig, och jag kokar te, och vi sitter i min säng och hans händer är på insidan av mina lår, på höften under min klänning men utanpå mina trosor, runt min nacke, eller genom mitt hår och vi andas tungt tungt och jag vill bara kyssa honom men det går inte. Och det är lite för lika ett annat tillfälle, i ett annat korridorrum i en annan säng med en annan mörklockig man med tjej och knullig blick, för att det ska vara klokt att göra något, för jag vet hur det slutade sist. Vi berättar olika saker och det går bra och vi är visserligen millimeter från att kyssas (han ger mig små lätta kyssar över halsen och jag kvider) men sen så råkar våra läppar nudda varandra. Och han får ångest såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar