söndag 6 oktober 2013

hipsters leker att de känner mig right (15 september)

Jag ser honom när jag, EA, JeL och FW står och dansar rasande snabbt på Smålands, det är Svart Klubb som spelar indiehits och jag är svettig och lycklig och helt plötsligt är han där. Jag kommer helt av mig, förlorar mig i nån sekund i honom, och han ser likadant på mig. Vi nickar och jag tänker på den där veckan han sa att han behövde, så jag fortsätter dansa dansa dansa. Ett svagt knack på min axel och så står han där och vi kramas och byter, jag vet inte, kompismässiga fraser? När vi ska gå står han där och jag stannar till och står och pratar. Han är där med en liten blond tjej som visar sig vara han bästis och första kärlek. Hon vet allt säger han och jag får lite panik men maskerar det bra. Jag gör allt jag kan för att bete mig, till och med när han tittar på mig på det viset lyckas jag skärpa mig. Han säger att han vill ha mig en promille mindre än tidigare, men ändock mindre, och jag vet inte vad jag ska svara. Hur är det en komplimang? Ska jag vara glad över att han tänker mindre på mig och mer på sin tjej? Sen ska han gå och jag med och han säger "En annan gång osv" och jag bara skakar på huvudet, alltså snälla du kan inte mena allvar. Men vad ska jag göra då frågar han och jag vet inte. Fem minuter senare får jag ett sms där han säger att jag ska feel free att höra av mig om jag vill avsluta resonemanget vi var uppe i (och som handlade om hur vi ska lösa det här). Ja visst när var hur undrar jag och får tillbaka att vi kan höras imorgon puss! Vad håller jag på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar