söndag 6 oktober 2013

men då slösar vi bort våra liv (ge mig en kyss innan du går, att bygga en dröm på) (1 oktober)

Jag sitter bredvid G på reccegasquen (såklart) och han är vansinnigt snygg och jag känner mig helt ok (fast lite tjock, måste börja träna) och det går bra, är lite flirtigt men går bra. Runt mig sitter EA och MH och DB och andra roliga och allt är väldigt kul. Släppet är en Håkan-afton vilket är typ för bra för att vara sant. Jag och EA sitter vid ett bord med en drös andra kursare, jag pratar med AF som är söt/stilig i kostym och jag formulerar en tanke på att gå hem med honom när G kommer fram till mig och säger ska vi gå och dansa. Så det gör vi. Bara vi. Och vi dansar lite för nära och hans hand är om min midja och jag drar händerna genom hans hår och han placerar en försiktig kyss på min panna och vi knullar varandra med ögonen (hans ögon, alltså j ä v l a r). Sen blir det sådär igen, att vi är i en bubbla bara vi två - vi röker och dansar om vartannat och hans händer är nära mig och jag vill ha honom. När de stänger hämtar han min kappa också och vi börjar allihopa gå mot Luthagen, någon form av efterfest måste beslutas om, när G ser mig i ögonen och föreslår att vi ska gå hem till mig. Han och jag. Så det gör vi. Först går vi förbi hans lägenhet, där hans kompis ligger och sover, och hämtar några öl, och sen går vi hem till mig. Jag försöker ta ansvar och sätter mig en bit bort i sängen och vi äter satsumas och dricker öl och skrattar och sen lägger han sig bredvid mig och lägger sin hand på min höft. Knäpper upp mina översta knappar i min genomskinliga klänning. Stryker mig över ryggen och stannar till vid min bustier - "hallå hur många hyskor är det här? sju? helt sjukt ju" - innan han drar handen genom mitt hår och säger att han inte kan förklara hur han vet det men att han vet att jag skulle vara fantastisk. Jag knäpper upp hans två översta skjortknappar och lossar försiktigt på den smala, svarta slipsen - "vad gör du nu?" - och stryker med fingret över hans släta nyckelben och får svindel. Han ber om ursäkt för att han skakar och placerar inte kyssar längs min nacke, men nästan. Förklarar att han skulle vara den typen av man som skulle hålla mina handleder ovanför mitt huvud medan han knullar mig och jag säger att jag inte tvivlat på det en sekund. När klockan är kvart över sex går han hem och jag vet inte riktigt någonting. Han säger att han ska höra av sig nästa vecka.

Tidsklipp fyra dagar senare, jag är tequilafull och dansar på sista svart klubb på göteborgs med EA och en söt kille är plötsligt där och vi hånglar och dansar och han är fin och frågar med skratt i rösten "Vad heter du ens?" och jag presenterar mig och allt är roligt och han vill att jag ska följa med honom hem sen och jag vill också det. Sen inser jag att han är Gs bästa kompis tillika rumskompis, och jag säger inte att jag stod i hans hall medan han sov i rummet intill häromdagen, utan jag fortsätter att dansa och hångla men sen ljuger jag om att EA måste sova hos mig och går hem själv. Eller, jag får sällis med killgänget och sen hejdåhånglar jag med AL som säger att han inte kommer kunna låta bli att föreställa sig mig naken när han ser mig hädanefter och sen ramlar jag hem. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar