onsdag 9 oktober 2013

så mycket att göra

Har observerat en oskön grej: min redan tidigare minimala pluggdisciplin verkar ha försvunnit fullständigt till den här terminen, vilket är jävligt olägligt eftersom jag har i princip bara självständiga studier nu pga c-uppsats och läskurs och annat sattyg. Idag ska jag skicka in en PM om hur jag ska skriva sagda uppsats och jag får liksom inte till något. Jag har heller inte börjat läsa till min kurs "Retorik och genus" som jag tentar av första halvan på om fyra, nej tre, veckor. Jag tror kanske att det beror på att jag blev så handlingsförlamad i slutet av förra terminen. Att göra slut är tydligen inte den bästa studiemotivationen för mig. Således försvann hela sommaren i någon slags skolrelaterad ångestdimma, som om det inte räckte med heartbreaket liksom. Och nu tror jag att jag är ledig fast jag verkligen inte är det. Att jag har jättemycket att göra med vårt programs förening som jag nu sitter i styrelsen för och massor med radion underlättar ju inte direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar