söndag 6 oktober 2013

euforin (5 oktober)

Nästintill bedövad av trötthet går hela fredagen, efter att G rest sig upp ur min säng och gått för att låsa upp sin lägenhet åt sin kompis har jag bara lyckats sova två timmar. Jag hade tänkt att jag skulle plugga, har högar av böcker att läsa, måste ta tag i min uppsats, måste planera min läskurs, men så fort jag sluter ögonen ser jag hur han ligger i min säng, hans perfekta rygg, hans lena lena hud mellan revbenen och höftkammen, hur hans ögon vidgas när jag rör vid honom, hans händer som... Han. EA och VS kommer hit och vi dricker öl och pratar om sex (passande eftersom jag knappt kan tänka på något annat) och vid kvart över tio går vi till Nouvelle på V-Dala. Den första jag ser när vi är på väg upp för den vita, breda trappan är Gs ex, som jag noggrant kollat upp på facebook, och en våg av, jag vet inte, dåligt samvete blandat med insikten om att hon är så himla söt, sköljer över mig. Men jag skakar av mig det och vi dansar och dricker fireball och efter elva börjar Elliphant spela, vilket leder till en immediate girl crush hos både mig och EA. G smsar att han vill ha mig och undrar hur jag rent hypotetiskt skulle ställa mig till att träffas typ nu. Jag blir rusig i hela kroppen. Vid midnatt säger jag hejdå till EA och VS och möter honom vid trappan vid kyrkan, där jag ska hämta min cykel. Vi går hem till mig, hånglar, dricker te, klär av varandra, och han stönar högt när jag kysser honom längs med hans hals och helt plötsligt har tolv timmar gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar